معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از فراخوان پذیرش مدال‌آوران المپیک و دیگر قهرمانان ورزشی در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آنها به عنوان معلم و معافیتشن از سربازی خبر داد.

سردر وزارت آموزش و پرورش

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان جذب مدال‌آوران و المپیادی‌های دهه ۸۰ در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است، گفت: فراخوان آن به زودی اعلام می‌شود و این افراد می‌توانند بدون داشتن مدرک دانشگاهی وارد دانشگاه فرهنگیان شوند تا هم از مزایای تحصیل در دانشگاه یعنی حقوق و بیمه پایه استفاده کنند، هم معاف از خدمت سربازی می‌شوند و هم به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

وی با بیان اینکه امسال برای حدود ۷۰ نفر این سهمیه و مجوز گرفته شده است، افزود: استعدادهای برتر ورزشی در کل کشور می‌توانند بدون کنکور از این ظرفیت استفاده و وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این ظرفیت فقط برای استعدادهای برتر ورزشی نیست و سایر استعدادهای برتر حوزه‌های علمی و فرهنگی و قرآنی نیز می‌توانند از این مسیر استفاده کنند، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت خوبی را دنبال و ایجاد کرده است و شورای انقلاب فرهنگی نیز در این باره یک سیاست کلی و دستورالعملی را دنبال می‌کند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه فراخوان توسط دانشگاه فرهنگیان به‌زودی اعلام می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر این قهرمان‌های ورزشی که اخیرا افتخارآفرینی کردند، سایر قهرمان‌های ورزشی که در سنین دانش‌آموزی هستند و یا پایه دوازدهم بوده یا فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز می‌توانند در این فراخوان شرکت و در واقع شغل معلمی و دانشگاه فرهنگیان را برای ادامه تحصیل و ادامه خدمت انتخاب کنند.

کد خبر 873945
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha